Kvůli panice šířící se Evropou, hrozí zrušení všech závodů všech úrovní. Nejhorší situace je v Itálii, kde je nejvíce nakažených a odkud se nákaza šíří do Evropy, ale po jednotlivcích, společnost a zdravotnictví se nikde v Evropě nehroutí. V Itálii se zrovna mají jet čtyři významné závody Strade Bianche, GP Industria, Tirreno - Adriatico a Milán - Sanremo. Pořadatelé ze společnosti RCS sport by už dávno závody definitivně zrušili, kdyby nešlo o spoustu peněz a přežití těchto akcí i do dalších let.
Mauro Vegni, ředitel RCS sport, chce závody pořádat i navzdory nařízení italských úřadů, že sportovní akce se mohou konat jen za zavřenými dveřmi a bez diváků. Případně se mohou konat, když se dodrží hygienická pravidla. Ovšem některá jsou až absurdní. Například se lidé k sobě nesmějí přiblížit více než na jeden metr. Jak jde tohle zařídit, je opravdu záhada.
Že není důvod propadat hysterii dokazují ve Francii, kde se závod Paříž - Nice povolil. Přesto některé týmy nejedou ani tam, protože se bojí případné karantény, která by ohrozila zbytek závodního jara. Karanténa ale může být kdekoliv, nejenom na závodech. A kde všichni berou tu jistotu, že se letos na jaře ještě bude závodit? Koronavirus už se rozšířil i do Belgie, ve Wevelgemu je sedm nakažených.
V cyklistice se obecně hodně přehlíží fakt, že právě pořadatelé závodů všech úrovní jsou nejohroženější skupinou. Nejsou to závodníci a týmy, kteří si sice často stěžují na málo peněz, ale oproti pořadatelům jsou na tom ještě dobře. Spousta velkých evropských závodů v podstatě živoří. I největší pořadatel, francouzská společnost ASO, musí z výnosů z Tour de France (a zisky to nejsou nijak závratné) dotovat menší závody typu Critérium du Dauphiné a Paříž - Nice.
Pokud bude Mauro Vegni donucen zrušit jarní závody, chce pro ně najít náhradní termín později. Aspoň pro jednorázovky Strade Bianche a Milán - Sanremo. Strade Bianche by se mohlo jet po skončení Giro d´Italia, Milán - Sanremo třeba na podzim, po Kolem Lombardie. Ale i tohle řešení je hodně komplikované.
RCS sport není kdovíjak velká společnost, která by si mohla dovolit ztráty způsobené koronavirem a rušením závodů. Navíc není nikde psáno, že se zruší jen březnové závody, co když se nepojede ani Giro? A co když se nepojede ani Tour de France? Byl by to obrovský zásah do světa silniční cyklistiky. Pro který vlastně není důvod. Snad se za pár týdnů vše uklidní.
Velké závody typu Grand Tours by asi přežily i roční přestávku, Giro by si asi našlo nového majitele, kdyby RCS sport padl, ale menší závody? Třeba Strade Bianche a Tirreno - Adriatico? Budou za rok ještě existovat?