Ženám, závodnicím se samozřejmě nelíbí nepoměr mezi počtem mužských a ženských účastníků v silničním závodě a v časovce. V Tokiu bude závodit 130 mužů a jen 67 žen. Mezinárodní cyklistická unie to chce změnit. Bude žádat o více míst pro cyklistiku na Olympijských hrách v Paříži v roce 2024, ale o tom rozhodne až Mezinárodní olympijský výbor.
Kdyby počet míst pro cyklistiku zůstal stejný, mohl by se vyrovnat nepoměr mezi muži a ženami, v obou kategoriích by tak startovalo asi 100 sportovců a sportovkyň. Nebo by se snížil počet účastníků v ostatních disciplínách (dráha, BMX, horská kola) a přidalo by se silnici. A to je podle mého názoru velmi špatný nápad.
Olympijský závod není pro silniční cyklistiku ani zdaleka nejdůležitější akcí sezóny. Svou prestiží je daleko za závody Grand Tours, za světovým šampionátem i klasikami. Profesionální silniční cyklistika nestojí a nepadá s Olympijskými hrami. Spíše popularizuje Olympiádu, která stojí o velké profesionální sporty, které přitahují největší pozornost a největší divácký zájem. Pro fotbal, tenis a třeba golf nejsou Hry největší akcí, ani zdaleka, stejně jako v případě silniční cyklistiky. To se ale nedá říct o ostatních disciplínách. Dráhová cyklistika je na Olympiádě závislá, horská kola o dost méně, ale i v terénu je to největší závod.
Omezit počet jezdců na dráze by bylo špatné rozhodnutí. Dráha má 98 míst pro muže a 91 míst pro ženy. Naštěstí se do programu vrací madison (bodovací závod dvojic), ale stále chybí bodovací závod jednotlivců a také stíhací závod jednotlivců. A je to škoda. Omnium složené ze čtyř závodů není plnohodnotnou náhradou.
Omezovat kvůli silničním závodům dráhu, horská kola a BMX by bylo krátkozraké. Silniční cyklistika má jiné, větší závody a není existenčně závislá na Olympiádě. Silniční závod bývá zajímavý, ale omezovat kvůli němu jiné disciplíny by byla chyba. Rozdělit místa mezi muže a ženy rovným dílem je lepší řešení.