Primož Roglič už dvě sezóny za sebou patří k absolutní světové špičce, slovinský cyklista během té doby stihl dvě vítězství na Vueltě, druhé místo na Tour de France, třetí místo na Giru, vítězství na monumentu Lutych - Bastogne - Lutych a dohromady 25 vítězství. Stal se hlavním lídrem týmu Jumbo - Visma a bude jím i v letošní sezóně. Se svými týmovými kolegy se letos zatím nemohl setkat, protože kvůli možné nákaze koronavirem nesměl přijet na první soustředění v Alicante.
„V mém okolí se objevily případy covidu, sám se cítím dobře, ale nemohl jsem kvůli tomu odjet na soustředění. Chybí mi setkat se všemi, s celou skupinou, s novými kluky a taky mi tu (v Monaku - pozn. redakce) chybí pár stupňů, protože jsem slyšel, že v Alicante je přes dvacet stupňů. Ale trénovat venku můžu, jen nesmím cestovat," vysvětluje Roglič první zádrhel letošní sezóny.
Jedenatřicetiletý Slovinec zakončil loňskou sezónu až v listopadu a proto se do sedla závodního kola vrátí až v březnu. Aspoň je to v plánu, je však možné, že vše změní pandemie koronaviru. „Všechno je teď o měsíc posunuté, loňská sezóna byla o týden delší a teď v lednu jsem na tom jako v prosinci. Dobře jsem si odpočal, užil jsem pravou zimu na sněhu, s běžkami a podobně. Teď se vracím na kolo a všechno je v pohodě. Závodit začnu na Paříž - Nice, je to docela pozdě, ale tak jsem to plánoval i loni a snad se všechny ty první závody opravdu pojedou."
Po Paříž - Nice na Rogliče čekají další etapové závody a na jaře především ardenské klasiky. Jako obhájce vítězství na Lutychu musí být připraven.
Program Primože Rogliče na rok 2021:
- Paříž - Nice
- Kolem Baskicka
- Amstel Gold Race
- Valonský šíp
- Lutych - Bastogne - Lutych
- Tour de France
- Olympijské hry
- GP Quebec
- GP Montreal
- Giro dell'Emilia
- GP Beghelli
- Kolem Lombardie
„Po Paříž - Nice plánujme odjet do Baskicka, což je závod, který jsem už vyhrál a mám ho rád, je těžký. Poté mě čeká nová výzva - jarní klasiky. Poprvé pojedu Amstel, zkusím Valonský šíp a také Lutych. Už dřív jsem věděl, že dokážu zajet jednorázový závod, už jsem nějaké vyhrál předloni a chci si vyzkoušet další závody. Všechny jsou velmi těžké a těším se na ně," dodává Roglič, který je nejenom silný časovkář a vrchař, ale je také dost rychlý ve spurtu a dokáže porážet i klasikáře.
Po Ardenách začne příprava na Tour de France, ale podle Rogliče je celý letošní rok přípravou na Tour. Aby zvládl trénink, který největší závod světa vyžaduje, musí zůstat psychicky čerstvý a proto závodní program trochu mění. Zatím neplánuje start na přípravných závodech, jakou jsou Critérium du Dauphiné a Kolem Švýcarska, místo toho bude na vysokohorském soustředění a bude šetřit silami, aby vydržel celé tři týdny Tour v nejlepší kondici. „Taky si projedu důležité etapy Tour. Po Tour se rozhodně chystám na Olympijské hry. To je také velký cíl, protože jsou pouze jednou za čtyři roky a silniční závod by měl být taky hodně těžký a měla by být zábava, být součástí Olympiády."
Nejdůležitějším cílem přesto bude Tour de France. Ve 31 letech je Primož Roglič na vrcholu svých cyklistických sil, navíc by mu měla vyhovovat trasa Tour se dvěma časovkami. Po zklamání z loňské Tour má ještě větší motivaci a bude největším favoritem. I v porovnání s Tadejem Pogačarem. „V plánu je být na startu Tour v nejlepší možné formě a uvidíme, jak to půjde a kdo bude nakonec nejsilnější. Důležité bude nastudovat trať, děláme to už několik let a víme vždy skoro všechno o každé etapě. Ještě jsem se na časovky a etapy, které neznám, podívat nejel. Ale rozhodně pojedu, abych byl připraven."
Roglič měl být jedním ze třech lídrů týmu Jumbo - Visma na Tour de France, ale z trojice už zbyla jen dvojice, protože Tom Dumoulin přerušil kariéru a možná se na kolo už nevrátí. Rogličovi tak bude pomáhat Steven Kruijswijk a skupina domestiků. „Snad na to nebudu nakonec sám, protože potom je pro soupeře snazší hlídat si jen jednoho závodníka. Musíme být tak dobří, jak to jen bude možné a musíme řídit závod tak, jak to bude vyhovovat nám."
Podzim plánuje zásadně odlišný, místo startu na Vueltě míří do Kanady na GP Quebec a GP Montreal a poté se vrátí do Itálie na poslední jednorázovky a monument Kolem Lombardie. Také na něm bude patřit k největším favoritům.