Alpecin - Fenix vedou bratři Christoph a Philip Roodhooftové. Jsou úzce spjatí s cyklokrosem a v terénu vlastní několik týmů. Za jejich tým BKCP Power Plus jezdil trojnásobný mistr světa Niels Albert, ale také Radomír Šimůnek mladší a později sem přišel Mathieu van der Poel, který je současnou hvězdou a důvodem, proč se Roodhooftové angažují i v silniční cyklistice. 

Cyklokrosové týmy bývají v nejlepším případě kontinentální, ale Roodhooftové dostali svůj hlavní tým do druhé divize a umožnili tak Van der Poelovi startovat na největších silničních akcích. A ačkoliv je Van der Poel už dlouho velkou hvězdou v terénu, na krosce i na horském kole, největší pozornost na sebe upoutal na silnici a tím přilákal větší sponzory.   

Sponzoři Corendon a Circus jsou pryč a místo nich přicházejí Alpecin a Fenix. U značky Fenix se spekulovalo, že je to český výrobce sálavých (ne solárních) panelů, ale není to tak. Jedná se o italského výrobce fenixforinteriors.com, materiálů pro nábytkářský průmysl. Podle Philipa Roodhoofta se díky nový partnerům rozpočet týmu téměř ztrojnásobil, ale stále není nijak závratný. Měl by být kolem 8 milionů eur, což zdaleka nedosahuje ani na nejnižší rozpočty týmů WorldTour. Nejchudší prvodivizní celky mají asi dvojnásobný rozpočet. 

"Jsme daleko od rozpočtů WorldTour. V loňském roce jsme vlastně dělali věci, na které jsme neměli a vyčerpali jsme naše rezervy z minulých let. Takže to teď jen doháníme," vysvětluje pro wielerflits.nl Philip Roodhooft. Největší položkou rozpočtu je plat Van der Poela: "Myslím, že je mezi pěti nejlépe vydělávajícími klasikáři. Pro něj je příjemné, že si navíc přivydělá přes zimu, startovné na cyklokrosech je pěkným bonusem," dodává. 

Všestranný Nizozemec má podepsanou smlouvu do konce roku 2023, tak dlouhou smlouvu má s týmem také dodavatel kol Canyon, společnosti Alpecin a Fenix se upsaly na dva roky. Aby se bratrům Roodhooftům podařilo Van der Poela udržet i po roce 2023, určitě budou muset finance navyšovat a dostat se do WorldTour. 

Tým na letošní rok posílil, přesto se vše točí kolem Van der Poela. "Mathieu je naše absolutní jednička, o tom není pochyb. Ale máme také belgického mistra Tima Merliera, který je na jiné profily plnohodnotným lídrem. Dokázal, že dokáže ve sprintech vítězit. Z dlouhodobého hlediska může být lídrem i Petr Vakoč," zmiňuje Roodhooft českého závodníka. Vakoč by měl být v některých případech k dispozici Van der Poelovi, například na Strade Bianche, ale sám na sebe by mohl jet ardenské klasiky.     

"Hodně toho očekávám od Kristiana Sbaragliho. Skončil šestý na GP Montreal a byl mezi patnácti nejlepšími na Brabantském šípu. To sice nejsou vítězství, ale nemusí se o moc zlepšit, aby mohl vyhrát," vyzdvihuje Roodhooft další posilu. 

"Před dvěma nebo třemi lety nás bylo na soustředění šest a nyní jsme dospěli. Jsem na to hrdý. Necítím větší tlak a zodpovědnost za tým. V závodě nebudu myslet na to, že teď máme víc sponzorů. Budu dělat jen to, co umím," přidává svůj pohled na rozvoj týmu Mathieu van der Poel. 

"Když bude Mathieu na startu, pojedeme na něj," zjednodušuje týmovou taktiku Philip Roodhooft. "To je důležité," souhlasí Van der Poel v rozhovoru pro ad.nl. "Například v Quick-Stepu mají kolektivní sílu, ale je trochu blbé, když jste v týmu s mnoha dobrými jezdci. Nemůžete si dělat svoje, protože někdo od vás už třeba odjel. Mám výhodu, že si závod můžu řídit sám."