loading...

Specialized pojmenoval svůj model silničního kola pro rozbité cesty podle nejslavnější klasiky a za 15 let zde získal šest vítězství. Na modelu Roubaix triumfovali Peter Sagan, Niki Terpstra a další. Na kole nové generace budou závodit jezdci týmů Deceuninck - Quick-Step a BORA - hansgrohe i letos.   

Roubaix ale není jen pro Roubaix a na kostky. Je vhodné i pro obyčejné hobíky a cyklisty, kteří při svých vyjížďkách mají rádi kromě rychlosti i pohodlí. O to se stará především systém Future Shock 2.0. Future Shock 2.0 poskytuje 20 mm axiální poddajnosti díky hydraulickému tlumení, které odpruží cyklistu, ale ne kolo. Tento nový systém používá olejový port pro současnou regulaci komprese a odskoku. K nastavení je určeno kolečko umístěné nad představcem. 

Future Shock je umístěn nad rámem a izoluje cyklistu od nerovností na silnici. To dává všechny výhody plynoucí z pohodlné jízdy, aniž byste pocítili zhoršené ovládání nebo efektivitu na jakémkoli terénu.

Nová je i sedlovka, která dostala jméno Pavé. Je první poddajnou a zároveň aerodynamickou sedlovkou. Má stejný design ve tvaru D, který můžete nalézt na Tarmacu. Dále je do celého sloupku zabudována flexe a nové snížené upnutí sedlovky do rámu. Díky tomu je zadní poddajnost lépe vyvážená a sladěná s přední částí.

Specialized zapracoval i na aerodynamice. Tvary trubek z knihovny FreeFoil jsou inspirovány modelem Venge a podle testů ve větrném tunelu, je Roubaix více aerodynamický, než Tarmac SL6. Konstrukce Rider-First Engineered TM zajišťuje optimální tuhost a poddajnost napříč všemi velikostmi, stejně jako hmotnost rámu pod 900 gramů (velikost 56cm | černá).

Nové Roubaix je určeno i ženám. Specialized opustil rozdělení kol na dámské a pánské, které je zastaralé a zbytečné. 

Foto Specialized