Sezóna bez Tour de France by byla ekonomickou katastrofou pro pořadatele, týmy, závodníky, prostě pro celou závodní cyklistiku. Tour by měla začít 27. června a pořadatelé odmítají závod zrušit, protože situace kolem koronaviru se může vyvinout pozitivním směrem.
Konání Tour si přejí i francouzské úřady, ale záležet bude na vývoji epidemie. Podle deníku Le Parisien je v plánu upravená Tour de France, bez většího množství diváků. Tour de France je pro francouzský sport největší událostí a má proto podporu ministryně sportu Roxany Maracineanu. „Jsme v kontaktu s ASO a uvědomujeme si, že je životně důležité, aby závody této velikosti mohly pokračovat.“
Společnost ASO by měla postupovat stejně jako na Paříž - Nice. To znamená, že na startu a v cíli etap nebudou žádní diváci, nebudou žádné vesničky a před závodníky nepojede tradiční průvod sponzorských vozů rozdávající upomínkové předměty. Ale vyplatí se pořadatelům takto ochuzený závod? A jaký má smysl závodit bez podpory publika? Ačkoliv by se závod vysílal v televizi.
Navíc není jasné, zda se podaří zajistit, aby na jednom místě nestálo více fanoušků pohromadě. Zejména v dlouhých kopcích. Policisté by stoupání museli uzavřít dlouho předem. Ale jaká by byla Tour bez diváků?
Týmy také nemají dobré vyhlídky. Podle Patricka Lefevera by se celý systém financování zhroutil. Bez Tour by sponzoři neměli důvod týmy podporovat. „Byla by to úplná katastrofa. Ale bylo by hloupé, kdybych si tuhle možnost nepřipouštěl. V nejlepším případě začneme závodit v červnu a v nejhorším přijdeme o celou sezónu. Když nebude Tour, celý model silniční cyklistiky se může zhroutit."
S Lefeverem souhlasí i Jonathan Vaughters, ředitel týmu EF. „Jsme závislí na sponzorských penězích a i když cyklistika nabízí hodně, nebude na tom nijak záležet, pokud společnosti nebudou moci fungovat."
Ekonomická krize vyvolaná koronavirem nepochybně zasáhne mnoho odvětví a spoustu cyklistických sponzorů. Například Sunweb je cestovní kancelář a ty jsou nyní zcela vyřazeny z provozu. Situace je velmi zlá i pro společnost EF Education First, která nabízí jazykové kurzy po celém světě. Ale krize pravděpodobně zasáhne celou ekonomiku a pro firmy bude sponzorováni týmů a závodů zbytečným luxusem.