Společnost McLaren je známá především díky své stáji Formule 1, která patří k nejúspěšnějším v historii automobilového sportu. Také vyrábí sportovní vozy a ani v cyklistice není úplným nováčkem, dříve spolupracovala na vývoji kola Specialized Venge a dlouhodobě podporovala Marka Cavendishe. 

McLaren se zaměří především na vývoj technologií v týmu a bude spolupracovat s dodavatelem kol Merida. Vincenzo Nibali a Rohan Dennis už využili technologických možností McLarenu a testovali časovkářská kola a posedy ve větrném tunelu ve Velké Británii. Neméně důležitá bude i marketingová podpora týmu.

McLaren bude příští rok zastoupen jen malými logy na dresech, ale od roku 2020 by měl být i ve jménu celku WorldTour. 


Nové dresy a cíle pro rok 2019

Na chorvatském ostrově Hvar byla slavnostně představena sestava a závodní oblečení týmu pro rok 2019. Přišlo osm nových posil, především mistr světa v časovce Rohan Dennis, ale také další špičkoví cyklisté Dylan Teuns, Damiano Caruso, Phil Bauhaus, Marcel Sieberg, Jan Tratnik a dva neoprofesionálové Andrea Garosio a Stephen Williams.  

Příchod Rohana Dennise významně mění cíle týmu. "Mít Rohana Dennise na palubě je velká věc. Tým se nikdy nezaměřoval na časovky, protože jsme vytvářeli sstavu kolem Vincenza Nibaliho, ale teď jsme získali Rohana a také trenéra Davida Baileyho," řekl manažer Bahrainu Merida Brent Copeland serveru velonews.com. 

"Chceme investovat do časovek, zejména Merida, která vyrobila nový časovkářský speciál. Jsme z toho nadšení. Je to velmi důležité, pokud chcete vyhrávat celková pořadí etapových závodů, i pouze týdenních, musíte věnovat hodně času časovkám. Když to neuděláte, přijdete o těch několik desítek sekund, které jsou podstatné pro celkové vítězství," dodává Copeland. 

"Řekli jsme Rohanovi, že ho podpoříme v tom, na co se chce nyní ve své kariéře zaměřit. Jeho přáním je soustředit se na časovky až do Olympijských her v Tokiu. Poté se uvidí, jakým směrem se vydáme," popsal Copeland cíle Rohana Dennise na další dva roky. Po Tokiu by se mohl začít věnovat celkovému pořadí Grand Tours. Kvůli tomu ale musí snížit váhu a pokusit se udržet sílu a výkonnost. Podobně jako dříve Bradley Wiggins a po něm Tom Dumoulin. 

Podle Copelanda se Dennis příští rok pravděpodobně postaví na start Tour de France: "Nejspíš pojede Tour, protože je tam časovka dužstev a je to nejlepší způsob přípravy na Mistrovství světa. Ještě se rozhodneme mezi Paříž - Nice a Tirreno - Adriatico a ohledně dalších týdenních etapových závodů. Záleží taky na programu Vincenza Nibaliho, chceme aby jeli několik závodů společně, zejména ty s časovkami družstev, kvůli Tour de France."

Dennis se tedy soustředí na vyhrávání časovek, ale bude také pomáhat Nibalimu na třítýdenních závodech. Italský cyklista zkusí Giro d´Italia i Tour de France, ale větší význam bude mít Giro, které chce vyhrát. Nibali sezónu zahájí ve Španělsku na Kolem Valencie, poté se přesune na UAE Tour a v Evropě naváže závody Tirreno - Adriatico, Milán - Sanremo, Okolo Alp a Lutych - Bastogne - Lutych. A následně už Giro a Tour. Vynechá zámořský start sezóny v Argentině, nepojede ani Strade Bianche a Kolem Flander.  

"Chci přijet na Giro v top kondici. Poté se uvidí, kolik mi zbude sil na Tour. Ale chci zajet i tam a budeme mít hodně silný tým," řekl Nibali na prezentaci týmu. 

Dylan Teuns cílí na vítězství v jedné z klasik. Jednorázové závody budou jeho hlavním zájmem, ačkoliv dokáže vyhrávat i kratš etapové závody. A důležitou roli bude mít i slovinský mistr Matej Mohorič. Příští rok si chce vyzkoušet klasiky na kostkách. "Zatím jsem jezdil jenom ardenské klasiky, ale teď chci závodit na kostkách. Doufám, že se můj závodní program změní, abych se mohl soustředit na Strade Bianche, Milán - Sanremo, Kolem Flander a Paříž - Roubaix. Když se mi bude dařit na jaře, mohl bych být vybrán na svou první Tour de France," svěřil Matej Mohorič své plány serveru cyclingnews.com.  

Tým Bahrain Merida nemá nouzi o lídry, prootže kromě zmíněných cyklistů jsou v kádru i Domenico Pozzovivo a Sonny Colbrelli. Pozzovivovou rolé bude především pomáhat Nibalimu. Colbrelli je jedničkou tým do hromadných dojezdů, ale ambiciózní je v jednorázových závodech.  

Foto Bahrain Merida/Bettini Photo