Tým Katusha - Alpecin, ve spolupráci s výrobcem kol Canyon, si upevňuje pozici v popředí technologického vývoje a zásadně rozšiřuje používání kotoučových brzd v následující sezóně. Celý 24členný kádr závodníků nedávno dokončil týdenní soustředění na ostrově Mallorca. Zde si závodníci mohli vyladit nastavení svých nových modelů Ultimate CF SLX a Aeroad CF SLX s komponenty a kotoučovými brzdami SRAM.
Kotoučové brzdy se za poslední tři roky v profesionálním pelotonu značně rozšířily a nejenom na kostkových klasikách. V roce 2019 bude trend pokračovat, závodníci oceňují výhody, které kotoučové brzdy přinášejí, především vyšší účinnost brzdění za jakýchkoliv podmínek.
Sprinter Nathan Haas dobře ví, jaké je řízení kola v hektických a nebezpečných dojezdech rychlých závodů. Přechod na kotouče vítá: "Je to jednoduché. Všechno je bezpečnější. V provozu na silnici, ve sjezdech, ale především při závodění. Můžeme brzdit citlivěji a mnohem později. Udělá to ve finiši rozdíl, především ve sprinterských dojezdech. Podle mě není důvod používat cokoliv jiného."
Katusha a Canyon vstupují do osmé sezóny spolupráce. Tím, kdo propojuje techniky a návrháře Canyonu se závodníky a mechaniky je po celou dobu Andreas Walzer: "Vždy pozorně nasloucháme tomu, co mají ostatní na srdci. To je tajemství naší dlouholeté spolupráce. V roce 2019 bude drtivá většina závodníků jezdit s kotoučovými brzdami na všech typech závodů. Tým už dokázal, že patří k nejprogresivnějším celkům v pelotonu a společně s partnery jako je SRAM vytváří skvělé prostředí pro naše technologie. A to je pro Canyon to hlavní."
Spokojený se spoluprací s Canyonem je také José Azevedo, ředitel týmu Katusha - Alpecin: "Máme opravdu špičková kola a naši závodníci mají z čeho vybírat. Rádi pokračujeme ve spolupráci s Canyonem a těší nás pomáhat s vývojem, abychom společně dosáhli na ty nejlepší technologie."
Foto Canyon