Příchod dvou zkušených Australanů potvrdil tým UAE Emirates ve středu. Allan Peiper a Neil Stephens by se měli stát řadovými sportovními řediteli, ale vzhledem k jejich schopnostem budou mít i další úkoly. Generálním ředitelem zůstává Giuseppe Saronni, výkonným manažerem je Španěl Matxin Fernandez, v managementu jsou také Carlo Saronni a Mauro Gianetti, který je zodpovědný zejména za zajištění sponzorů.
Tým opustil Francouz Philippe Mauduit, který přestoupil do Groupama - FDJ. Příchod Peipera a Stephense je dalším krokem k internacionalizaci celku, který je sice jedním z nejbohatších, ale výsledky to zatím nepřináší. Je však zřejmé, že se vedení nesnaží pouze kupovat slavné cyklisty, ale vylepšuje i zázemí týmu a řízení.
Allan Peiper
Allan Peiper strávil posledních šest let v BMC a zájem o jeho služby mělo více týmů, ale vybral si UAE Emirates. Byl profesionálním závodníkem a vyhrál etapy na Tour de France a Giro d´Italia a po skončení jezdecké kariéry se stal sportovním ředitelem a byl jedním ze strůjců úspěchu týmu HighRoad. Působil i v Garminu. Jeho zkušenosti a schopnosti budou velmi důležité, očekává se, že bude pracovat zejména s Danielem Martinem, lídrem na Grand Tours a ardenské klasiky.
Neil Stephens byl také profesionálním závodníkem v osmdesátých a devadesátých letech a byl jedním ze zakládajících sportovních ředitelů GreenEdge (dnes Mitchleton - Scott). Zde skončil po osmi letech. Žije v Baskicku a má velké zkušenosti se španělskou cyklistikou a španělsky mluvícími závodníky. Proto by měl být sportovním ředtelem pro skupinu kolem Fernanda Gavirii.
UAE Emirates má silné italské kořeny, vychází z týmu Lampre, příští rok zde bude jezdit deset italských závodníků a doposud se při oficiální komunikaci používala italština. To se však mění, oficiálním jazykem je nově angličtina.
Tým mohutně posiloval už minulý rok, když získal Alexandra Kristoffa a Daniela Martina. Letos přichází Fernando Gaviria a cíle se tak opět trochu změní. "Myslím, že je to nyní nejlepší sprinter světa. Je na vrcholu sil ve 24 letech, je sebevědomý ambiciózní. Doufáme, že mu pomůžeme naplnit celý jeho potenciál," řekl pro Velonews Matxin Fernandez.
Matxin Fernandez dříve pracoval jako skaut týmu Quick-Step Floors a stál za příchodem Fernanda Gavirii. Také objevil Alvara Hodega a celkově má velmi blízko ke kolumbijské cyklistice. Fernandez potvrdil, že Gaviria bude jasnou jedničkou pro hromadné dojezdy. To je docela problém pro Alexandra Kristoffa, který tuto roli zastával letos.
Kristoff v nedávném rozhovoru pro cyclingnews.com vyjádřil obavy, že nebude mít tolik příležitostí. Stále však doufá, že bude moci vyhrávat. Na otázku, zda je příchod Gavirii komplikací, odpověděl velmi upřímně: "Není to zrovna to, pro co jsem do UAE Emirates přišel. Podepsal jsem, když tu Gavirii nebyl. Samozřejmě se soustředím na sebe a uvidím, co se stane. Příští rok mi končí smlouva a vím, že moje hodnota klesne, když nebudu dobře pracovat. Když bude tým chtít, ať mu pomáhám, tak budu. Uvidím, jaké možnosti budu mít. Možná mě pošlou na Giro a Vueltu, stejně jako to udělali v Quick-Stepu s Eliou Vivianim. Já jen doufám, že tým chce abych vyhrával a nejenom pomáhal Gaviriovi, protože to bych byl hodně drahý rozjížděč spurtů."
Matxin Fernandez slibuje Kristoffovi pozici lídra na klasiky: "Cítíme k Alexovi, a k tomu co už dokázal, velký respekt. Jen pár závodníků má úspěchy jako on a bude jedním z našich lídrů na klasiky. S Gaviriou máme jisté, že budeme bojovat o vítězství, nejenom o čtvrtá a pátá místa, takže je přirozené, že chceme vybudovat tým kolem něj."
V týmu zatím nevědí, na jaké závody pojede Gaviria a na jaké Kristoff, ale většinou není žádný problém mít dva špičkové sprintery. V Quick-Stepu jich letos bylo několik, stejně jako v BORA-hansgrohe a bylo to jen k užitku. Problém může nastat na Tour de France, kam pravděpodobně pojede Gaviria, ale kde už tři etapy vyhrál i Kristoff, naposledy letos v Paříži. A oba jsou velmi ambiciózní na Milán - Sanremo. Zde má mnohem lepší výsledky norský cyklista a měl by být jedničkou sestavy.
Příchod Gavirii ovlivňuje i další lídry, Daniela Martina a Fabia Arua. Pokud UAE Emirates nasadí na třítýdenní závody tým pro hromadné dojezdy, nebudou mít příliš kvalitní podporu v horách. Omezí se také možnosti pro Diega Ulissiho a další agresivní závodníky.
Foto Sirotti