První etapa Okolo jižních Čech určitě nebudila hrůzu převýšením. Na 132 km z Třeboně do Jemnice pouhých 1400 výškových metrů. Problémy ale spočívaly jinde. Jednak po celou etapu foukal hodně čerstvý vítr, a jednak byl cíl umístěn na konci 600metrového 7% stoupání.

O obtížnosti etapy vypovídají jednak citelné časové rozdíly hodně naděleného startovního pole i to, že ze 156 lidí se 13 nedočkalo konce etapy buď pro překročení časového limitu nebo proto, že předčasně slezli z bicyklu.

Na trase byly poměrně rovnoměrně rozmístěny tři rychlostní prémie a mezi 54. a 90. km i tři prémie vrchařské. Svými parametry se jevily jako relativně lehčí, měřily od 1 do 2 km s průměrným sklonem od 5,5 do 7%. Po 100 km projeli cyklisté poprvé cílovým prostorem, aby si dali ještě 30km okruh, než si mohli v cíli oddychnout.

1000124120.jpg

První RP na 17. km projel peloton pohromadě, body a 2 bonifikační vteřiny za 2. místo si tu zajistil i Lukáš Kubiš. Následně se vytvořil 6členný únik, v němž měly zastoupení silnější týmy a mezi nimi i Elkov-Kasper prostřednictvím Tomáše Přidala. Ti se také podělili o body na první VP, kde si Tomáš připsal body za 2. místo. 

O 20 km dál přišla na řadu druhá VP, ale o ní se utkali už jiní borci. Tomáš Přidal si ale zopakoval 2. místo. Hned za ním projel prémií Martin Voltr (Pierre Baguette). Prémii vyhrál velmi aktivní Casper van der Woude (Metec - SOLARWATT p/b Mantel), který si to zopakoval jak na druhé rychlostní, tak třetí vrchařské. Čímž si zajistil do další etapy puntíkatý dres.

Následně se podařilo ujet 5 lidem s Filipem Samcem z týmu West Bohemia, což je sestava ACS Development, v níž právě Filip Samec - jezdící v této sezóně za maďarský klubový Lotus - v tomto závodě hostuje. Vytvořili si sice náskok až 1:40 min., ale poslední rychlostní prémií na 113. km už projeli na čele jiní závodníci. Jmenovitě Lukáš Kubiš, který tak rozmnožil sbírku bonusových vteřin na 5. 

1000124115.jpg

V závěru se několik závodníků pokusilo odjet, ale úspěchu se nedočkali. O vítězi tak rozhodlo cílové stoupání, v němž si nejlépe vedl Victor van de Putte z belgického cyklokrosového Deschacht - Group Hens - Containers Maes, kterému tak kromě  žlutého patří i zelený dres nejlepšího v bodovací soutěži. Lukáš Kubiš dokončil na 4. místě a posbírané bonifikace mu pomohly dostat se na průběžné 3. místo 5 vteřin za vítěze etapy.

Čas vítěze obdrželo pouze 15 lidí, mezi nimi na 13. místě nejlepší český závodník v etapě Dominik Neuman (ATT Investments). V této skupině měly týmy vždy po jednom člověku s výjimkou nizozemského Metec - SOLARWATT p/b Mantel, jehož jezdci byli agilní v průběhu celé etapy a svou převahu vyjádřili i suverénním týmovým vítězstvím.

Výsledkově se prosadili i závodníci Elkov-Kasper, když kromě Lukáše Kubiše, který je navíc 2. v bodovací soutěži, je Tomáš Přidal 2. ve vrchařské soutěži a 6. coby nejlepší český jezdec v soutěži o bílý trikot. Elkov-Kasper patří i 2. místo v soutěži týmů.

458412127_18053685406829388_1085027186012407271_n.jpg

Nespokojeni nejspíš nejsou ani ve slovenském Pierre Baguette, když Andrej Líška dokončil etapu na 6. místě, Martin Voltr je 5. ve vrchařské soutěži, Daniel Vysočan 7. mezi mladíky a týmu patří 4. příčka.

V ATT Investments tuhle etapu za vydařenou považovat nebudou. Byli sice často vidět na špici pelotonu, ale kromě umístění Dominika Neumana žádný jiný zajímavý výsledek nezaznamenali a v týmech jim patří až 12. pozice.

Lukáš Kubiš: "Celý den to bylo na větru. A proto hodně nervózní. Od startu stále terezíny. Pak se vytvořil únik, kde jsme měli Tomáše Přidala, a trošku se to uklidnilo. Kluci pracovali po celý den velmi dobře, vše jsme pokrývali a sami se také pokoušeli pole potrhat. V cílovém výjezdu za to vzal pozdější vítěz 300 metrů před cílem. To se mi zdálo příliš brzo, tak jsem ještě chvíli vyčkával a nakonec z toho bylo čtvrté místo. V dalších etapách máme stále o co bojovat."

Druhá etapa má start ve 13 hodin v Českých Velenicích a na 151 km se bude nutno vypořádat se 1670 výškovými metry. Podle předpovědi by měl vítr dosahovat rychlosti kolem 20 a v nárazech až 40 km/hod. Po úvodních profilově přívětivějších km s dvěma rychlostními prémiemi se najede do zvlněného terénu. Uprostřed etapy jsou vypsány dvě vrchařské prémie, po nichž přijde na řadu poslední rychlostní. Na cílovém okruhu ve Studené se pak pojede třikrát stejné kratší stoupání a vždy půjde o vrchařskou prémii.